مشکل شماره ننداخت تلفن پاناسونیک یکی از سوالات پرتکراری است که مشتریان شرکت ایده آل گستر نمایندگی پاناسونیک، برایشان پیش آمده و به دنبال راه حل آن میباشند. همانطور که میدانید تلفنهای پاناسونیک از نظر سطح کیفی و دوام، از وضعیت بسیار خوبی بر خوردار بوده و کاربران این دستگاهها کمتر شاهد اختلال در عملکرد آنها میباشند. اما با این وجود، برخی از مشتریان این تلفنها، گاها شاهد اختلالات نرم افزاری یا سخت افزاری هستند که البته اکثریت قریب به اتفاق آنان، قابل رفع میباشند. یکی از این اختلالات، شماره ننداختن بر روی گوشی میباشد.
قابلیت نمایشه شماره تماس گیرنده بر روی صفحه گوشی را با نام کالر آیدی ( Caller ID ) میشناسیم. به طور طبیعی، هر دستگاه تلفنی که دارای ال سی دی باشد و از قابلیت کالر آیدی نیز پشتیبانی نماید؛ باید در هنگام برقراری تماس، شماره تلفن فرد تماس گیرنده را بر روی صفحه گوشی نمایش دهد. اکثر تلفنهای شرکت پاناسونیک به صورت پیش فرض از قابلیت کالر آیدی برخوردار هستند؛ اما برای اطمینان بیشتر بهتر است در زمان خرید؛ در ارتباط با این قابلیت، اطلاعات کافی را به دست بیاورید
مشکل شماره ننداختن تلفن پاناسونیک
برخی اوقات به دلایل مختلفی، ممکن است تلفن شما علی رغم برخورداری از قابلیت کالر آیدی، شماره فرد تماس گیرنده را به شما نمایش نمیدهد. اصلیترین عاملی که میتواند باعث بروز این مشکل شود؛ عدم پشتیبانی از این قابلیت در منطقه زندگی یا بر روی خط تلفن شما میباشد. برای آگاهی از این موضوع، بهتر است یک دستگاه تلفن دیگر را به خط خود وصل نموده و فعال یا غیر فعال بودن کالری آیدی را بر روی آن تست کنید.
برای خرید تلفن پاناسونیک از https://www.idehal.org/products/category-cordless-phones در سایت ایده آل گستر اقدام نمایید تا خیالتان از گارانتی و خدمات پس از فروش راحت باشد
در صورتی که همچنان و با یک گوشی دیگر نیز، شماره تماس گیرنده برای شما به نمایش درنیاید؛ مشکل از منطقه زندگی یا خط تلفن شما میباشد. در این شرایط باید با مخابرات منطقه زندگی خود تماس گرفته و مشکل را با آنان مطرح نمایید. اما اگر با عوض کردن دستگاه تلفن، مشکل شماره ننداختن تلفن پاناسونیک کماکان پا برجا بود؛ ممکن است کالر آیدی در گوشی شما غیر فعال شده باشد. این اتفاق در تلفنهای بیسیم پاناسونیک رخ میدهد و برای رفع این مشکل، باید کالر آیدی را به روش زیر فعال نماییم:
- دکمه Menu را بر روی گوشی بیسیم انتخاب کنید
- بعد از فشردن دکمه # کد 162 را وارد نمایید
- در این مرحله میتوانید کالر آیدی را فعال یا غیر فعال نمایید
- در انتها گزینه Save را انتخاب کنید تا تنظیمات ذخیره شوند
عدم نمایش اطلاعات تماس گیرنده بر روی صفحه تلفن، به یکی از دو دلیل بالا رخ داده و اتفاق یا اختلال دیگری نمیتواند در بروز این مشکل، تاثیر گذار باشد. بهتر است قبل از خرید یک دستگاه تلفن پاناسونیک از منطقه مخابراتی محل زندگی خود سوال کرده و در زمینه پشتیبانی از قابلیت کالر آیدی، مطمئن شوید. یکی از مدلهای محبوب پاناسونیک که در مواردی نادر، ممکن است به این مشکل دچار شود؛ مدل KX-TG6811 میباشد:
تلفن بیسیم پاناسونیک KX-TG6811
این مدل از تلفنهای بیسیم ساخت شرکت پاناسونیک برای اولین بار در سال 2013 و در کشور مالزی تولید و روانه بازارهای جهانی شد. با توجه به کیفیت و البته امکانات متعدد، اصلا جای تعجب نبود که این تلفن خیلی سریع جای خود را در میان علاقمندان به تلفنهای پاناسونیک باز کرد. از قابلیتهای این گوشی میتوان به موارد زیر اشاره نمود:
تلفن بی سیم پاناسونیک مدل kx-tg6811 در زمان قطعی برق به کار خود ادامه داده و باتری آن میتواند تا 15 ساعت مکالمه مداوم را پشتیبانی نماید. دفترچه تلفن KX-TG6811 ، قابلیت ذخیره 100 مخاطب را دارد و البته با استفاده از امکان بیصدا کردن؛ میتوانید در مواقع استراحت، صدای تلفن را قطع نموده و مانع از مزاحمت آن شوید.
کال بلاگ دیگر قابلیتی است که مشتریان را به سمت این تلفن میکشاند. به راحتی لیستی از شمارههای مزاحم را وارد این لیست کرده و برای همیشه از شر آنها راحت شوید. گوشی بیسیم این تلفن در برد 60 متری در فضاهای بسته و 300 متر در فضای باز کار میکند.
کالر آیدی یا نمایش اطلاعات تماس گیرنده در KX-TG6811
به مانند اکثر تلفنهای شرکت پاناسونیک، این مدل نیز از قابلیت کالر آیدی پشتیبانی مینماید. برای فعال یا غیر فعال کردن این قابلیت بر روی KX-TG6811 باید مراحلی را که گفته شد؛ انجام دهید. در صورتی که این تلفن، بعد از فعال کردن کالر آیدی، بازهم شماره فرد تماس گیرنده را به نمایش درنیاورد؛ اشکال از خط تلفن و یا منطقه زندگی شما خواهد بود.
کالر آیدی در مراکز سانترال
ادارات، سازمانها یا شرکتهایی که اقدام به راه اندازی مرکز سانترال نمودهاند؛ ممکن است با مشکل شماره ننداختن تلفن پاناسونیک در محل کار خود مواجه شوند. قبل از هرچیزی باید به این نکته توجه داشته باشید که برای استفاده از قابلیت کالر ایدی در مراکز سانترال، شما احتیاج به نوعی کارت سانترال به نام کارت کالر آیدی خواهید داشت. البته برخی از انواع سانترالهای پاناسونیک مانند TDA100DBA به صورت پیش فرض از قابلیت کالر آیدی پشتیبانی کرده و نیازی به نصب کارت ندارند.
در سانترالهای کم ظرفیتی مانند TES824 شما برای فعال کردن کالر آیدی، نیاز به کارت سانترال KX-TE82494 خواهید داشت. همچنین در سانترالهای پر ظرفیت از قبیل مدلهای TDA و TDE نیاز به کارت KX-TDA0193 میباشد. نصب و راه اندازی مراکز و در ادامه کارتهای سانترال، نیازمند تجربه و تخصص کافی میباشند. تیم فنی ایده آل گستر به عنوان نمایندگی مجاز محصولات پاناسونیک در ایران، یکی از انتخابهایی است که میتوانید در این زمینه به آن فکر کنید.
کلام پایانی
از آنچه که در این مقاله به آن اشاره شد؛ میتوان به این نتیجه رسید که مشکل شماره ننداختن تلفن پاناسونیک در بسیاری از مواقع به منطقه زندگی و خط تلفن شما بازمیگردد. بنابراین برای اطمینان و راحتی خیال خود، قبل از اقدام به خرید یکی از تلفنهای پاناسونیک با مخابرات محل زندگی خود تماس گرفته و در این زمینه اطلاعات کافی را به دست بیاورید. همچنین در زمان خرید نیز مطمئن شوید که تلفنی که در حال خرید آن هستید؛ از قابلیت کالری آیدی برخوردار میباشد.
منبع : رایتینا